Na polskim rynku istnieje wiele firm świadczących usługi z zakresu marketingu internetowego. Jeżeli chcesz wypromować swój biznes w sieci, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO lub SEM. Sprawdź, którą z nich warto wybrać!

SEO i SEM to praktyczne narzędzia, wykorzystywane do promowania stron internetowych w sieci. Działaniami z tego zakresu zajmują się profesjonalne agencje marketingu internetowego. Jeżeli zastanawiasz się, czym różnią się agencje SEO od agencji SEM, zapoznaj się z naszym artykułem.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Agencja SEO zajmuje się działaniami z zakresu SEO, czyli Search Engine Optimization. SEO to pozycjonowanie stron internetowych w celu zwiększenia ich widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym większy jest ruch w witrynie. Skuteczne pozycjonowanie powinno uwzględniać działania z zakresu content marketingu, czyli marketingu treści. SEO obejmuje również takie działania jak m.in. linkowanie wewnętrzne, optymalizacja meta danych, optymalizacja grafiki na stronie, analiza indeksu Google, modyfikacja struktury witryny, audyt SEO, monitorowanie pozycji oraz wdrażanie ewentualnych modyfikacji. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na samodzielne pozycjonowanie strony internetowej. Należy jednak pamiętać, że skuteczna agencja SEO może uzyskać najlepsze efekty. Warto wspomnieć, że SEO jest jednym z elementów działań z zakresu SEM, którymi zajmiemy się w dalszej części tekstu.

Agencja SEM – w czym się specjalizuje?

Agencje SEM specjalizują się w działaniach z zakresu SEM (Search Engine Marketing). SEM to wszelkie działania promocyjne, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Według najbardziej popularnej definicji, w skład SEM wchodzi SEO (pozycjonowanie stron www) i PPC – pay per click (linki sponsorowane). SEM obejmuje więc całość działań powiązanych z marketingiem w wyszukiwarkach. Aktualnie jednak coraz częściej pojęcie SEM używane jest wyłącznie w stosunku do płatnych wyników Google, które w klasycznej definicji utożsamia się z PPC. Jednym z najważniejszych działań SEM są płatne kampanie Google Ads. Umożliwiają one wyświetlanie różnego rodzaju reklam – takich jak m.in. reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, kampanie publikowane w sieci reklamowej, reklamy produktowe (Google Merchant Center), reklamy video (np. w YouTube) czy kampanie w aplikacjach mobilnych.

Usługi SEO czy SEM – co wybrać?

Przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnej agencji marketingu internetowego, należy zwrócić uwagę na efekty, jakie przynoszą działania SEO i SEM. Warto wiedzieć, że SEM przynosi natychmiastowe rezultaty. Efekty SEO są z kolei bardziej długotrwałe, ale trzeba na nie poczekać od kilku miesięcy do nawet kilku lat. Decydując się na kampanię SEM, musimy liczyć się z wyższymi kosztami niż w przypadku działań SEO. Wybór strategii marketingowej zależy więc od potrzeb i możliwości finansowych danego biznesu. Należy jednak wspomnieć, że najlepsze efekty przynosi połączenie działań SEO z kampaniami SEM. Jeśli więc chcesz kompleksowo zadbać o widoczność Twojej firmy w sieci, warto zdecydować się na podjęcie współpracy z agencją, która zajmuje się działaniami zarówno z zakresu SEO, jak i SEM.

Działania z zakresu SEO i kampanie SEM umożliwiają przedsiębiorcom pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz skutecznie wypromować swój biznes w sieci, warto podjąć współpracę z profesjonalną agencją, która zajmuje się marketingiem internetowym. Wybór pomiędzy agencją SEO a agencją SEM zależy od indywidualnych potrzeb danej firmy.