Zakupy online cieszą się w naszym kraju dużą popularnością – robi je 77% Polaków (1), a zdecydowana większość uważa je za wygodne, łatwe i bezpieczne (2). Co sprawia, że e-konsumenci zamawiają produkty w internecie? Jak się okazuje do tych najważniejszych zaliczamy dostępność przez całą dobę oraz brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego (3). To jednak nie wszystko.

Jak często Polacy kupują online?

W naszym kraju z internetu korzysta niemal 29 milionów osób, a 77% z nich kupuje online. Daje to liczbę 22 milionów Polaków, wśród których jest nieco więcej kobiet niż mężczyzn (1).

Zakupy przez internet największą popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem, w wieku 35-49 lat, a także mieszkańców większych miejscowości (powyżej 200 tys.) (1). Co więcej, na zamawianie produktów w sieci najczęściej decydują się konsumenci określający sytuację swojego gospodarstwa domowego jako średnią (56%) oraz dobrą (38%) (1).

Co motywuje konsumentów do kupowania przez internet?

Zakupy przez internet cieszą się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem internautów (1), co wynika między innymi z ich dobrego wizerunku – ponad 80% e-konsumentów uważa je za wygodne i nieskomplikowane (2).

A co najbardziej motywuje kupujących do zakupów i płatności online? Przede wszystkim dostępność sklepów internetowych przez całą dobę – aż 76% internautów ceni sobie możliwość zamawiania produktów o dowolnej porze (3). Nieco mniej, bo 73% badanych wybiera tę formę zakupów ze względu na brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego, a dla 67% kluczowe znaczenie ma nieograniczony czas wyboru (3).

Więcej niż 60% e-konsumentów uważa również, że kupując w internecie może liczyć na atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych oraz zyskuje łatwość porównywania ofert (3). Do innych czynników motywujących konsumentów zaliczamy:

  • większy asortyment niż w sklepach stacjonarnych (3);
  • dostęp do różnych form płatności online (3);
  • szybkość zakupów (3);
  • wiele dostępnych metod dostarczania produktów (3);
  • możliwość znalezienia w sieci rzadkich lub specjalistycznych wyrobów (3).

Płatności za zakupy z Visa Mobile

Jednym z powodów, dla których tak wiele osób wybiera zakupy przez internet, jest wiele dostępnych form płatności online (3). To właśnie one w dużej mierze czynią cały proces łatwym i szybkim, dlatego na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają w prosty sposób dokonywać płatności w internecie (4).

Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa dedykowana kupującym, którzy nie chcą podawać danych karty płatniczej i wprowadzać haseł podczas płacenia w sklepie internetowym. Co więcej, dzięki skorzystaniu z tego rozwiązania nie ma konieczności przeklikiwania się przez wyskakujące w serwisie okna czy wypełniania wielu pól formularza – wystarczy tylko wybrać Visa Mobile, podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na smartfonie.

Aby wykonać płatność online z Visa Mobile, należy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może być wymagana aktualizacja aplikacji).

Użytkownik może wybrać alternatywny sposób. Jest nim pobranie Visa Mobile w postaci bezpłatnej i samodzielnej aplikacji na telefon. Można znaleźć ją w sklepie z aplikacjami dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu. Po dodaniu karty płatniczej oraz kilku informacji, jak numer telefonu czy adres e-mail, można już płacić online – szybko i łatwo, a dodatkowo każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa.

Lista banków, które już teraz oferują dostęp do tej usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9-10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 71-72
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
  4. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 20.05.2022
Rate this post