Żadna pragnąca zachować konkurencyjność firma nie zastanawia się nad tym, czy wdrożyć system CRM, lecz nad tym, który wybrać. Obecnie największą popularnością na świecie cieszy się system Salesforce. Na czym polegają jego najważniejsze zalety?

Obszary działania systemu Salesforce CRM

Platforma Salesforce jest dostępna w chmurze, a więc osiągalna z każdego miejsca na świecie, w dowolnym momencie i niezależnie od wewnętrznych serwerów firmy. Dzięki temu jest również bezpieczna. Doświadczenia dotychczasowych użytkowników wskazują, że dzięki niej efektywność sprzedaży wzrasta średnio o 44%. Dzieje się tak za sprawą automatyzacji standardowych zadań, szerokiego dostępu do informacji o kliencie, a także możliwości ujednolicenia procesów sprzedażowych.

Salesforce CRM jest ponadto świetnym narzędziem do obsługi klienta, umożliwia bowiem kontakty w modelu omnichannel, dostęp do funkcjonalnej bazy wiedzy online i historii zgłoszeń. To bardzo istotne, bo przyspiesza obsługę i wpływa na wzrost satysfakcji klienta – a utrzymanie dotychczasowego klienta jest średnio 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego. Salesforce pozwala automatyzować procesy, a jednocześnie zintegrować działania reklamowe i sprzedażowe.

Elastyczne możliwości

O sukcesie Salesforce decyduje również fakt, że Platforma jest w pełni skalowalna i elastyczna, dlatego może być dostosowana do potrzeb każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości i charakteru działalności. Sprawne wdrożenia z pomocą doświadczonych partnerów pomagają w uzyskaniu szybszego zwrotu z inwestycji. W pierwszej kolejności należy wdrażać kluczowe elementy aplikacji.

Utrzymanie i rozwój Platformy Salesforce

W długofalowej strategii firmy nie należy ograniczać się jedynie do wdrożenia optymalnego systemu CRM, ale stale go modyfikować i dostosowywać do zmieniających się celów biznesowych. Za wdrożenie, utrzymanie i rozwój platformy Salesforce w Polsce odpowiada firma Craftware.

Jedną z ciekawszych opcji proponowanych przez Craftware jest migracja systemu na nowy interfejs Lightning, który jest nie tylko łatwy w obsłudze, lecz także przyczynia się do wyższej produktywności – dzięki unikalnym funkcjom, takim jak wykresy wydajności i jeszcze precyzyjniejsze raportowanie. Z kolei Center of Excellence – kolejna usługa w portfolio Craftware – polega na utworzeniu w organizacji grupy specjalistów, którzy pomogą usprawnić procesy biznesowe poprzez szkolenie użytkowników i wdrażanie sprawdzonych dobrych praktyk.